بهـــارمبهـــارم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره
مهدیــارممهدیــارم، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 10 روز سن داره

ღ بهــــار زندگی من ღ

بهــارم 29 ماهه شد.

1393/8/24 17:04
نویسنده : مامان راحله
962 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز دلم . امروز 24 آبان 93 هست و شما ماهه شدی گلم . بهت تبریک میگم عزیزم .

راستش جدیدا یه کمی اذیت هات بیشتر شده . یه جورایی میخوای همش حواسمون به تو باشه . گاهی بهونه هایی میگیری که واقعا نمیدونم چه جوری عکس العمل نشون بدم و متاسفانه کاری میکنم که بعدا پشیمون میشم . اینکه میخوای کاملا مستقل عمل کنی گاهی آدمو عصبی میکنه . حالا چند نمونه ش رو برات میگم خودت قضاوت کن . مثلا در پارکینگ رو شما باید باز کنی . آخه در به اون سنگینی رو منم نمیتونم باز کنم چه برسه به تو . این هم وقت گیره هم اذیت کننده برای هر دوتامون . گاهی میخوای لباس ها و کفش هاتو خودت بپوشی یا در بیاری . خودت سوار ماشین بشی و پیاده بشی و با این کارت لباسهاتو کثیف میکنی . از پله که بالا و پایین میری هیچ کس نباید کمکت کنه . حتی اگه یه جایی زیاد پله داشته باشه .کلید آسانسور رو شما باید بزنی . صبح که از خواب پا میشیم چراغ ها رو شما باید روشن کنی و خیلی کارهای دیگه که ممکنه برات سخت باشه ولی اگه برخلاف میلت رفتار بشه غوغا به پا میشه .از اینکه داری بزرگ میشی و میخوای استقلال داشته باشی خوشحالم عزیزم ولی بعضی از کارها هم خطر داره هم برات سنگینه و این نگرانم میکنه . مثلا همون بالا و پایین رفتن از پله های زیاد . ولی با همه ی وجود از اینکه میبینم دخترم داره بزرگ میشه خوشحالم و برات آروزی سلامتی میکنم .

نمیدونم این رفتارها موقتیه یا فقط قراره شکلش عوض بشه . ولی گاهی اوقات از آینده میترسم . از اینکه هر روز در برابر رفتارهای جدیدت باید چه عکس العملی نشون بدم تا با هم به مشکل برنخوریم . ان شالله خدا کمکمون کنه .خسته

                                  

این روزها مشغول کارتهای زبان انگلیسی هستی و علاقه زیادی نشون میدی . الان تقریبا 13 تا کلمه رو بلدی و برامون تکرار میکنی . کلمه هایی که تا الان یاد گرفتی رو برات مینویسم عزیزم .

سیب  پرتقال   موز   جوجه   اسب گربه    زنبور گوسفند سگ   بادکنکتلویزیون    نی نی   ماهی

ماشالله به دختر باهوشم . بدون که با تمام وجود دوستت دارم .

نظرات (49)

مامان نازنین زهرا
24 آبان 93 17:29
این ماجرای استقلال طلبی بچه ها گاهی خیییییلی کلافه کنندس ...ولی من ترجیح میدم حس لجبازیشو حریک نکنم یا اگه خطر ناک نباشه میذارم خودش انجام بده واگه خطرناک به طور نا محسوس کمکش میکنم...
مامان راحله
پاسخ
من از اینکه خودش بخواد کارهاشو انجام بده ناراحت نیستم ولی خب بعضی کارها هم خطرناکه هم وقت گیر
مامان ریحانه
24 آبان 93 18:32
بهارم 29 ماهگیت مبارک عزیز خاله راحله جون به شما هم تبریک میگم به امید موفقیتهای روز افزون بهار جون عزیزم درباره ی این مواردی که گفتی نازنینم همینطوره اما همسرم اعتقادش اینه که بهش بی توجهی کنم تا بیشتر لج نکنهو جواب میده البته کارهای خطرناک رو دیگه کمتر انجام میده اما بعضی کارای دیگش واقعا حرصمو در میاره و منم از سر عصبانیت یه موقع کاری میکنم که بعدا خودم اعصابم میریزه بهم عزیزم چاره ای نیست باید آستانه ی تحملمونو بیشتر کنیم تا وقتی که خودشون با خوبیها و بدیهای کارهاشون آشنا بشن بهار جونمو ببوس
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم . لطف کردی اومدی .
مامانی(برای دخترم زهرا)
24 آبان 93 19:27
بله زهرا هم که هم سن بهار جونه همین تقاضاها رو داره و راست میگی گاهی آدم از کوره در میره ولی بعدش وقتی به استقلال طلبی هاش فک میکنم خندم می گیره چون اکثرا مثلا نتیجش اینه دوتا پا تو یک پاچه ی شلوار یا کفشهای چپکی پوشیده شده یا مثلا خودش روشسته که
مامان راحله
پاسخ
خدا حفظش کنه
مامان علی
24 آبان 93 19:45
وای بهارم که بله ...راحله جان خواهر ماهم درگیریم شدیدا و قویا جفت پاش ومیکنه تو یک لنگ شلوارش وجیغغغغغغغ که نمیشه حالا میخام کمکش کنم کتک میزنه.....اینروزا بعد مریضیش من وعین برده سیاهش کتک میزنه بوخودا.....میخاد همه کاروخودش کنه نمیشه داد میزنه بخام کمکش کنم خفم میکنهعزیزم نگران نباش منم گاها عصبانی میشم وواسه همه اتفاق میفته وبعدش عذاب وزدانه میاد وحناق میگیریم هرکی بگه اصلا سربچش داد نزده یا عصبانی نشده یاقاطی نکرده من که باورم نمیشه ایشالله زودترخودش امادگی وتوانایی خیلی ازکارهارو پیدا میکنه ویا باخطراتشون اشنامیشه واخلاقش بهتر میشه ببوس بهارم و
مامان راحله
پاسخ
ممنون از همدردیت عزیزم . فکر کردم من فقط این مشکلو دارم
مامان کیمیا
25 آبان 93 1:03
خب پس اینجوریاس.انگار همه مامانا بااین قضیه استقلال سروکار دارن. منکه سعی میکنم خیلی کنار بیام باهاش اما بعضی اوقات واقعا خسته وکلافه میشم ولی بعضی کاراشونم خنده داره دیگه،جالب وبانمک!! بهارجونم 29ماهگیت مبارک
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم . دخملی گلمو ببوسسسس
الهه مامان سلما
25 آبان 93 7:36
ای جونم یه کم زودشروع کرده..اما ب فال نیک بگیر و بیشتر حوصله کن.. البته فقط برابعضیاش میشه صبوری کرد..اکثرا خطرناکن اگه بازبون خوش موافقه چند باری براش از خطراتش بگو تا یادش بمونه.. وای زهراجون ترمیدم از خنده...از دست این علی کوچیکه...
مامان راحله
پاسخ
ممنونم از راهنماییت دوستم
مامانی
25 آبان 93 7:54
29 ماهگیت مبارک عسل خانووووووووم این استقلال طلبی رو نگوووووووو که بسیار مارو هم کلافه میکنه
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم
مریم مامان آیدین
25 آبان 93 12:45
بهار جونم 29 ماهگیت مبارک راحله جونم این مقطع رو همه بچه ها دارن خودت رو ناراحت نکن عزیزم....اون عصبانیت و دادو بیداد رو هم همه مامان ها دارن و هرکی بگه نداشته دروغ میگه تا اونجا که میشه بهش اجازه بده انجام بده.....پله هارو هم بلاخره باید یاد بگیره...بزار بره و دستتو نامحسوس پشتش نگه دار خصوصا الان درصورت لزوم میشه سریع کاپشنشو بگیری در پارکینگ رو هم تظاهر کن واقعا سخته و دوتایی مثلا با زور دارین باز میکنین...تجربه ثابت کرده با بازی بهتر میشه با بچه ها کنار اومد ای جونم عروسک خانوم داره بزرگ میشه دیگه
مامان راحله
پاسخ
ممنونم دوست خوبممممممممممممم مرسی از راهنماییت
مامان
25 آبان 93 13:04
مبارک باشه عسیسم. انشا... همیشه و همیشه سالم و شاد باشی. ماشالا به این عروسک که اینقد باهوش و زرنگه.
مامان فرانک
25 آبان 93 16:29
آلبرت انیشتین از یکی از خاطره هاش میگه یه روز ظرف شیر ریختم وسط آشپز خونه بعدش با تعجب و ترس نگاهی به کاری که شده بود میکردم مامانم همون لحظه سر رسید نگاهی به کف آشپزخونه کرد و به جای دعوا کردن مثل همه مامانای دیگه خندید و نشستیم دو تایی با شیرهای ریخته شده بازی کردیم و صورتهامون حسابی کثیف کردیم اون خاطره قشنگ همیشه از مادرم به یاد مونده که چطور عزت نفسم برای همیشه تقویت کرد)........ متاسفانه مامانای امروزی همیشه نگران کثیفی خونه و آلودگی بچه ها و لباسهاشون هستن اجازه بدین بچه با تجربه هاشون اعتماد به نفس پیدا کنن نه اینکه خودمون به طور کاذب بهشون اعتماد به نفس بدیم....... مامان راحله عزیز چه خوب که اجازه میدین بهار خانم ما خودش تجربه کنه کارهایی رو که دوست داره البته اگه خطرناک نباشن چون تو دنیای ناشناخته ها تجربیات قشنگی به دست میارن و این نشون دهنده هوش بالای بچه هاست.......
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم
مامان مهراد
26 آبان 93 10:31
یعنی عاشق این جمع هستم. علاوه برثبت خاطرات بچه ها و اشتراک تجربیات دغدغه های مشترکمون هم قشنگه. درود بر همه مادرهایی که بالندگی و اعتماد به نفس بچه ها آرمانشونه درود بر مادرایی که بعضی مواقع هم کم میارن
مامان مهراد
26 آبان 93 10:33
29 ماهگیت مبارک بهار خانوم شیرین زبون و باهوش
مامانی
26 آبان 93 13:04
عزیزم خب بهار جونم میخواد مستقل شه دیگه. با کمی تحمل این مرحله هم میگذره مامان مهربون
فاطیما
26 آبان 93 13:12
سلام مامان بهار جون. قربون این دختر. 29 ماهگیت مبارک عزیز دلم. ایشالا 29 سالگیت رو بهت تبریک بگو. میبوسمت هزار هزار تا
مامان راحله
پاسخ
ممنونم خاله جونی
مامان فاطمه
26 آبان 93 17:37
29ماهگیت مبارک گل دختر ناز
مامان ناهید
26 آبان 93 23:41
سلام مامان راحله جون خوبید عزیزم ممنون که برای تبریک تولد پسرم پیشمون اومدید نمی دونی چقدر خوشحال شدم اومدم تشکر کنم وااااای دیدم چه دختر نانازی دارید واینقدر استقلال طلب ماشالله این پیشرفت وسلامت روحی وجسمی وخلاصه همه چیز را می رسونه انشالله خدا براتون حفظش کنه خیلی دوست داشتنیه از طرف من ببوسینش مامانی زیاد حساس نباشید این دوران هم می گذره منم گاهی وقتها خیلی از دست این کاراشون عصبی میشم ولی بعد که با خودم فکر می کنم میگم چرا من دارم جلو پیشرفت واستقلال واعتماد به نفسشونو می گیرم الان باورکن مثل امروز محمد رضا 6 بار لباسشو عوض کردم عزیزم فکر نکنم تا حالا افتخار آشنایی داشتیم ولی الان خوشحالم که شما هستید
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیز دلم .. ممنون که اومدید پیشمون .. خیلی خوشحال شدم . از راهنماییهات هم ممنون دوستم .
مامان زهرا
27 آبان 93 1:11
سلام راحله جونم.ماشاالله به بهارم .خدا حفظش کنه .عزیزم صبور باش وصبور،هرچی بزرگتر بشن .میخوان چیزای جدیدی تجربه کنن .ما باید تماشاگر باشیم وسرعت عمل بالا داشته باشیم که درصورت لزوم ورود کنیم الان بهار گلی که ماشاالله بزرگ شده .این نیم وجبی منم تازگیا اعلام استقلال کرده .من دارم سعی میکنم صبور باشم .ولی داداشش نه .همش نگرانه وغر میزنه که من چرا هیچ کاری نمیکنم .
مامان راحله
پاسخ
عزیزمممممم خدا حفظشون کنه . زهرا جون فکر میکنم جز صبر کار دیگه ای ازمون بر نمیاد در مقابل این وروجک ها
مامان زهرا
27 آبان 93 1:13
29 ماهگی بهارم مبارک باشه.
✿فاطمه✿(مامان محیا)⚛
27 آبان 93 9:09
29ماهگیت مبارک باشه عزیزم واقعا کنار اومدن با استقلال طلبی ناشیانه ی بچه ها صبرایوب میطلبه آفررررین ب گل دختر زرنگ و باهوش
مامان گلشيد
27 آبان 93 12:54
ماشالا به اين خانوم خانوماي مستقل ماماني زياد سخت نگير همه بچه ها اينطورين يه نمونش رو برات بگم ديشب رفتيم واسه گلشيد خانوم كفش بخريم نميخواست بياد تو مغازه غوغايي كرد بيا و ببين با هزار زحمت راضيش كريدم حالا كفش رو پوشيده نمي خواد بيرون بياره ديگه از شدت استيصال مجبور شدم دوجفت كفش بخرم خدا بهمون صبر و طاقت بده واسه بزرگ كردن اين وروجكا
مامان راحله
پاسخ
ان شالله . واقعا که گاهی آدم اینجوری میشه گلشیدمو ببوسسسسسسس
مامان امیررضا
28 آبان 93 1:02
سلام مامانی خسته نباشی عزیزم .آی گفتی استقلال بعضی اوقات دربرابر کارهای وروجک اونقدر صبوری می کنم که پیش خودم می گم هر کی ببینه می گه وای چه مادر بی خیالی ولی بعضی اوقات دیگه واقعا از کوره در می رم ولی سریع خودم پشیمون می شم آفرین به بهار خانوم خوب پیشرفت کردی امیدوارم موفق باشی عزیز دلم
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیز دلم . باید صبر کنیم دیگه مرسی که بهمون سر زدی
•♥مامان متین♥•
28 آبان 93 13:04
سلام خوبین خانومی؟ ماهگرد جوجو مبارک افرین دخمل باهوش آخی ...بچه های این دوره ان دیگه..ما هم کم صبر شدیم اوناهم..ووووووووووی ماشالااااا شاد و سلامت باشین همیشه
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیزمممممممممم مرسی گلممممممممممم
ابجی سجا
28 آبان 93 13:46
به اندازه دلتنگی سربازان بی مرخصی زندونیای بی ملاقاتی قناری های توی قفس مریض های بی نفس و دل های بی کس بیادتم اااااااااااابيم
مامان صفورا
28 آبان 93 17:34
ماشالا عزیزم شیرین زبونی، خیلی دوس دارم
مامان خمبل و فنقول
28 آبان 93 18:45
ماشالا به دختر باهوش
ابجی سجا
29 آبان 93 16:42
میان هزاران دیروز و میلیونها فردا فقط یک امروز هست... امروزت شاد
مامان فاطمه
30 آبان 93 18:05
29 ماهگیت مبارک باشه بهار کوچولو
مامان راحله
پاسخ
مرسی گلم
✗﹃رویــــا﹄✗
1 آذر 93 10:57
سلام بهار جونم...29 ماهگیت مبارک باشه خاله...ایشالله سلامت باشی و افتخار مامان و بابا
مامان راحله
پاسخ
ممنونم خاله جونی
ابجی سجا
1 آذر 93 14:47
نگی که ما گداییم / نگی که بی وفاییم / ما اهل هر کجاییم / مخلص بعضیاییم
شادی
2 آذر 93 8:25
می دونم خیلی سخته . ولی کاملا طبیعیه و باید به بچه ها اجازه داد تا جایی که براشون ممکنه و خطری تهدیدشون نمیکنه مستقل باشن. خدا به همه ی ما صبر بده. آفرین به دختر باهوش و زرنگم
مامان راحله
پاسخ
درسته عزیزم .. ممنون از حضورت
مامان آنیسا
2 آذر 93 9:39
بهار عزیزم 29 ماهگیت مبارک اذیتای این وروجکا تمومی نداره فقط از نوعی به نوع دیگه تبدیل میشه با بزرگ شدنشون
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم . آره دقبقا
شبنم.س
2 آذر 93 13:30
همشون عاشق استقلال طلبیند،بایدکنار اومد
الهه مامان مبین
2 آذر 93 16:32
سلام دوست خوبم . ماهگرد دخمل عسلم مبارک باشه و امیدوارم همیشه سلامت باشه . آره دوستم واقعا همینطوره بچه ها بعضی اوقات از کنترل خارج میشند ولی من مطمئن هستم این دوره مقطعی هست و تموم میشه . وقتی وب دوستای بزرگتر از مبین رو میخونم متوجه میشم که با بزرگ شدنشون این دوره سخت هم تموم میشه . فقط از خدای بزرگ و مهربونم برای همه مامانهای دنیا صبر میخوام تا بتونند این دوره کودکی بچه ها رو با لذت سپری کنند که واقعا این جوجه ها فرشته هستند . بووووووووووووووووووووس برای دوست خوبم و بهار نازم
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیزم .. ممنونم گلمممممممممممممممم
مامان
3 آذر 93 11:24
سلام خوبین؟ خوشین؟ سلامتین؟ ببوس نازدخترتو جای من
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیزممممم.. مرسی گلمممم
مامان سمانه
3 آذر 93 19:05
سلام راحله جون ؛فدای بهار شیطون بشم که مامنشو اذیت میکنه مامانی این که خیلی خوبه بهار میخواد مسولیت کاراشو به عهده بگیره خانوم شده دیگه مامانی
مامان راحله
پاسخ
خدا نکنه خاله جون ... مرسی از حضورت
مامان سمانه
3 آذر 93 19:09
راحله جون قصد نصیحت کردنندارم فقط میخوام نظرمو بگه لطفا اجازه بدید خودش کاری رو که دوست داره انجام بده اگه بهش بگید تو نمیتونی ممکنه اعتماد بنفسش پایین بیاد که در آینده تاثیرشو میبینید به نظرم لباسش کثیف بشه یا ... بهتر از اینکه بعدها به این نتیجه برسه که نمیتونه از پس هیچ کاری بربیاد اجازه بدید خودش تجربه کنه
مامان راحله
پاسخ
ممنون از راهنماییت عزیزممممممممم ..
مامان سمانه
3 آذر 93 19:10
راستی بهار جون 29 ماهگیت مبارک عزیییییزم
مامان راحله
پاسخ
مرسی عزیزم
ارام
3 آذر 93 23:46
مامان رویا
4 آذر 93 13:51
بهـــــــــــــــــــــــــــــارجـــــــــــــــــــــــــــون 29 مـــــــــــــــــــــــــــــــــاهگیت مبـــــــــــــــــــــارک
مامانی ماهان جون
5 آذر 93 8:30
سلاااااام مامان راحله عزیز و بهار خانوم خوشگل صبحتون رنگی رنگی
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیزم ..مرسی دوست خوبمممممممممممممممم
مامانی ماهان جون
5 آذر 93 8:30
عزیزم 29 ماهگیت مبارکککککککککک
مامان راحله
پاسخ
مرسی عزیزم
مامانی ماهان جون
5 آذر 93 8:32
آخی عزیزم چه زود شروع شده حس استقلال طلبیتنکن خاله این کارارو به وقتش اونقد از این کارا بکنی که خسته بشی
مامان نعیم
8 آذر 93 10:21
الهی قربون استقلالش برم من میدونی فکر کنم سنی هستش نورا هم همین طوره امونمونو بریده به ویژه با در باز کردنش که با دو دست پر وسایل منتظر بشی خانوم درو واست وا کنه
مامان راحله
پاسخ
خدا نکنه عزیزم .... آره گاهی کلافه کننده س ولی چاره ای نیست جر تحمل مرسی که بهمون سر زدی
مامان فاطمه
15 آذر 93 13:22
آفرین به این دختر مستقل. راستی راحله جون ما هم همشهری شما هستیما.
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیزم . واقعا؟ چه خوب
ابجی سجا
18 آذر 93 14:49
صبر کن عشق که شکل گرفت لب ، قلب ، چشم ، گویا می شود و ذهن پاک می شود از غبار! آن وقت با من باش ، همیشه ی من … ابيم
ابجی سجا
19 آذر 93 14:42
قشنگى دلتنگی اینه که هر جا دلش بخواد سرک می کشه این لحظه قسمت تو بود …
مامان یسنا
20 آذر 93 12:01
29ماهگیت مبارک گل قشنگم
مامان فرناز
9 دی 93 13:07
هميشه سلامت باشي خانم خوشمل و باهوش