بهـــارمبهـــارم، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره
مهدیــارممهدیــارم، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

ღ بهــــار زندگی من ღ

بازم ســــلام ...

1393/10/24 17:32
نویسنده : مامان راحله
1,432 بازدید
اشتراک گذاری

بازم سلام به دختر قشنگم . 2 سال و 7 ماهگیت هم تموم شد و یک ماه بزرگ تر و خانوم تر شدی .

این روزها حرف زدنت تقریبا کامل شده و خیلی کم پیش میاد یه کلمه ای رو نامفهوم بگی . روابط اجتماعیت بهتر شده و وقتی جایی میریم یه نیم ساعتی که میگذره و یخت باز میشه شروع میکنی شعر خوندن و حرف زدن و دلبری کردن . خیلی دلم برای غلط غلوط حرف زدنت تنگ شده . گاهی با بابایی یادش میکنیم و میخندیم . متنظر

یه چند تا مطلب هست که گفتم اینا رو هم تا یادم نرفته بنویسم . میدونم چند سال دیگه بیام بخونم کلی ذوق میکنم .

وقتی با تلفن اسباب بازت حرف میزنی هی الو الو میکنی بعدش میگی: جواد نداد .(جواب نداد)

میخوای بگی تلویزیون رو زیاد کن میگی : زیادشو کم کن .خندونک

با ماشینت که بازی میکنی به یه جایی میخوره میگی: تصابُد کرد . (تصادف کرد)

به شیر کاکائو میگی : شیر دادایو.

تو بعضی از کلماتت "ه" رو "خ" تلفط میکنی .. مثلا میگی : بریم مخمونی. (مهمونی)

چند روز پیش داشتی با کامپیوتر بره ناقلا میدیدی . بابا هم داشت کتاب میخوند. یه لحظه اومد سر کامپیوتر یه کاری انجام بده عصبانی شدی بهش میگی : نکن .. برو کتاباتو ببین .یه جورایی میفرستادیش دنبال نخود سیاه .خندونک

جدیدا میفهمم که خواب میبینی .. گاهی از خواب که بیدار میشی یه چیزایی برام میگی .. چند روز پیش با گریه از خواب بیدار شدی میگی : بابا نارنگی هامو خورد .

وقتی به یه جایی میخوری یا میوفتی میگی کَله پَله شدم . یه بارم از خواب بیدار شدی اومدی میگی : بابا منو کله پله کرد . بیچاره بابا ، همه ی اتهام ها گردن اونه .

گاهی میبینم همون طوری که من دعوات میکنم نی نی هاتو دعوا میکنی . مثلا بهشون میگی : اِ ... بشین دیگه . مگه بهت نگفتم ؟ وقتی میبینم اینجوری میگی میفهمم همه ی کلماتم تو ذهنت میمونه و یه جورایی از خودم خجالت میکشم . ولی خب گاهی چاره ای نیست .

همیشه دوست داری از نوزادی هات برات بگم . میگی : بگو نی نی بودی ... و از من میخوای که ادامه ش بدم .

جالبه از یه چیزهای خیلی کوچیک مثل پشه میترسی. از جارو برقی و سشوار هم همینطور. ولی وقتی ماشین لباسشویی روشنه و تکون میخوره میری محکم نگهش میداری تا تکون نخوره .

به کلمه های انگلیسیت کیف و کتاب هم اضافه شده . یعنی الان 20 تا کلمه بلدی عزیزم .

یه عادت جالب دیگه ای هم که داری اینه که فقط تو دفتر سیمی نقاشی میکشی و دفتر های معمولی رو دوست نداری .

اگه بعدا دوباره ازین کارهات یادم اومد حتما میام برات میگم گلم .

دوستت دارم یه عالمه .. هر چی بگم بازم کمه .

پسندها (15)

نظرات (26)

الهه مامان مبین
24 دی 93 18:02
سلام گل من . دختر خوشگل من ماهگردت مبارک باشه نازنینم . امیدوارم همیشه سلامت باشی
مامان راحله
پاسخ
ممنونم عزیز دلمممممم
الهه مامان مبین
24 دی 93 18:03
ای جونم قربون اون حرف زدنای نازت . آره واقعا دوستم ما مامان و بابا ها دلمون برای حرف زدنهای شیرین بچه ها تنگ میشه . دنیا خیلی زودگذره و زمان مثل برق و باد میگذره . ....
مامان راحله
پاسخ
مرسی گلم . آره واقعا همینطوره
الهه مامان مبین
24 دی 93 18:04
دوستون داریم همیشههههههههههههههههههههههههههههه
ندا مامان یسنا
24 دی 93 18:14
قربون این بهار شیرین زبون ببوسش
مامان راحله
پاسخ
مرسی . شما هم یسنا جونمو ببوسسسسس
مامان ریحانه
24 دی 93 19:20
2 سال و هفت ماهگی بهار گلم مبارک راحله جون چقدر این بچه ها شبیه هم هستند یعنی خیلی از کارهای بهار جونو که می خوندم یاد نازنین میافتادم مثلا خوابهایی که می بینه ، دعوا کردن عروسکاش درست عین من ، یا اینکه میگه کوچولو بودم چکار می کردم همه و همه شیرینه و من فدای دختر شیرین زبون خاله بهار عزیزم برم با اون خط و نشونهایی که برای باباش میکشه عزیزم انگار اینا دیواری کوتاه تر از باباشون پیدا نمی کنند و آفرین و هزاران آفرین به خاطر پیشرفتهای بهار جونم
مامان راحله
پاسخ
سلام گلم .. آره والا ... بیچاره باباها ... جون کندنش مال اوناس .. غر شنیدن هم مال اونا ممنون از لطفت گلم
مامان سمانه
24 دی 93 20:09
الهییی قربون شیرین زبونیات بشم من بهار جونم که اینقد شیرینی ببوس بهار جونمو
مامان راحله
پاسخ
خدا نکنه خاله .. مرسی گلم
مریم مامان آیدین
24 دی 93 20:13
سلام بهار نازم 2 سال و 7 ماهگیت مبارک عسل خانوم ای جونم...من عاااشق این خوشگل و غلط علوط حرف زدن بچه هام....آیدین هم خیییییییییلی خ داشت....هنوزم به مهربون میگه مخبون زنده باشه عروسک خانوم الهی دوستم...خیییییییلی ببوسش
مامان راحله
پاسخ
سلام مریم جون . ممنون از لطفت .. آیدینمو ببوسسسسسسسس
شبنم.س
24 دی 93 20:21
الهی عزیزم ماهگردت مبارک باشه عروسکم
مامان راحله
پاسخ
مرسی گلم
مامان زهرا
24 دی 93 22:52
اخی عزیزم چه بانمک حرف میزنی قربونت برم.ایشااله که سالم و سلامت باشی
مامان راحله
پاسخ
مرسی خاله
مامان زری
25 دی 93 1:39
سلام عزیزم ۲سال و۷ماهگیت مبارک بهارجون وای, واقعاهمه ی کارای بچه هاعین همه,مخصوصاکه هم سن وسال باشن دخترمن هم همش دوست داره اززمانی که نی نی بودواسش تعریف کنم وجدیداهم ,همش میگه من نی نی شم,بغلم کن ,ومن هم بغلش میکنم الکی شیرمیدمخدادخترنازت روحفظ کنه گلم
مامان راحله
پاسخ
سلام عزیز دلم . مرسی از لطفت .. نازنینم رو ببوسسسسسس
مامانی(برای دخترم زهرا)
25 دی 93 6:31
عزیییزم عاشق اون کلمه ی مخمونیم ماشاا به بهار خوشگل که دیگه درست حرف میزنه ...ما مامانها هم عجب عالمی داریم اول که بچه ها غلط غلوط میگن دوست داریم درست بگن بعدش دلمون برای غلط غلوط حرف زدنشون تنگ میشه
مامان راحله
پاسخ
آره واقعا همینطوره .. مرسی که اومدی
مامانی ِ یسنا
25 دی 93 8:05
سلام به دوست خودم و دختر مثل ماهش. منم عاشق غلط غلوط حرف زدنشونم .....دلم میخواد بزرگ شدن هم اینجوری حرف بزنن. قربونت برم شیرین عسل ....چقد تو شیرینی ...
مامان راحله
پاسخ
سلام دوست خوبم .. ما همیشه عجله داریم اینا زود بزرگ بشن .. ولی زود هم دلمون برای این دوره شون تنگ میشه.. ممنون از لطفت گلم
مامانی ِ یسنا
25 دی 93 8:06
ماهگردت مبارک عسل خاله. الهی همیشه شاد باشی و سلامت
مامان راحله
پاسخ
ممنونم خاله جونی
مامان مهری
25 دی 93 9:15
سلام خوشگل خانومی. ماهگردت مبارک.... قربون شیرین زبونی هات برم من
مامان راحله
پاسخ
مرسی عزیز دلم
مامان مهری
25 دی 93 9:16
راست می گی راحله جون منهم الانه دلم برای یک سالگی مهرادخیلی تنگ شده.....هر دوره ای شیرینی خودش رو داره.
مامان مهری
25 دی 93 9:19
چه جالب . حالا مهراد اصلا از حرف خ استفاده نمیکنه. مثلا به تخمه میگه تونکه.
مامان راحله
پاسخ
عزیزممممممم .. چه جالب .. ببوسش گلمو
✿فاطمه✿(مامان محیا)⚛
25 دی 93 23:42
زیادشو کم کن خیلییی باحال بود.... کلی خندیدم خداحفظت کنه بهارخانمی گل
مامان راحله
پاسخ
.. ممنونم عزیزم
مامان محمدمهدی
26 دی 93 16:14
الهی فداش بششم که چقدر با نمکه ماشاالله
مامان راحله
پاسخ
خدا نکنه عزیزم
بابا و مامان
26 دی 93 17:11
الاهی قربونت بشم شیرین زبون همیشه شاد و خرم و سلامت باشی عزیز دلم
مامان راحله
پاسخ
سلام گلم خدا نکنه... مرسی از لطفت
اقازاده
26 دی 93 22:36
مامان گل نسا
27 دی 93 0:26
آخی یه وقتایی همش میگفتم کی میشه دختر منم زبون باز کنه و من به این حرف زدناش بخندم ولی حالا میگموایسا دنیا بذار کیف کوچولویی های دخترم و ببرم.... خدا براتون حفطش کنه.
مامان راحله
پاسخ
تا میتونی ازین لحظات لذت ببر
مامان ندا
27 دی 93 11:44
ای جووونم.عززززیزم.. خیلی بانمکی تو...دوست دارم..
شاپرک-مامان پریا
27 دی 93 21:56
آپـــــــــــم بیا عکس گلامو ببین
مامان امیر عباس و ارغوان (دوقلوها)
28 دی 93 10:40
بهار خانم دیگه برا خودش خانمی شده
مامان راحله
پاسخ
لطف داری گلم
مامان آروین(مهناز )
29 دی 93 13:18
آخه الهی چه بامزه حرف میزنه منم عاشق ایطور حرف زدن بچه هام 2 سال و 7 ماهگیت مبارک باشه بهار خانم
مامان راحله
پاسخ
ممنونم
مامان نیلوفر
6 بهمن 93 16:10
ای جانم با حرف زدنت دلم میخواست پیشم بودی و یه بوس آبدار ازت میکردم
مامان راحله
پاسخ
مرسی خاله جونی